om stelvio

Tänkte berätta lite kort om Stelvio nu, eftersom att jag tänker börja rida honom så ofta jag kan nu. Har verkligen fastnat för den hästen, han är helt underbar!

Men iallafall, Stelvio är en haflinger född 98. Han fyller 14 år på måndag! Stelvio har bara ett öga, det högra opererades bort för två år sedan, eftersom att han hade cancer i det. Jag tycker inte att det påverkar han särskillt mycket, han kan vara lite osäker och så bara. Men bara han lär sig lita på ryttaren så går det nog kanon!
Han flyttade till stallet i somras, den 2 augusti. Och han har inte blivit riden mycket alls sedan han flyttade till "oss". Mest i somras men sen gick han typ ingenting under hösten/vintern. Så det ska bli kul att sätta igång han lite nu. Men tyvärr så har han väldigt dåliga hovar, dom spricker jätte lätt och just nu har han inga skor heller. Så det går bara att skritta honom på mjukt underlag nu.
Stelvio är verkligen en blandning mellan Punsch och Elsa, haha. Han har massor av bus i sig, bockar i galoppen och han är vääldigt pigg och stark, har super mycket energi. Vilket är positivt också, men kan bli ganksa jobbigt när han är för mycket på.
Känns verkligen superbra att jag har hittat en häst i rätt storlek för mig, som inte är så gammal och som verkligen är min "sort"! :D 


Kommentarer
Postat av: kajsa

söt häst :)

2012-03-31 @ 21:08:24
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0