Dag 2 - Min första sköthäst

började ju med den här listan för ett tag sen, så fortsätter väl med den nu då :)

Min första sköthäst var en shettis som hette Björne (haha, gulligt namn). Han var en brun valack, tror han var 15 år om jag inte minns helt fel haha. Men det var iaf mina grannar som hade honom där jag bodde förut. Jag var där nästan varje dag och skötte honom, red han ibland också. Världens goaste ponny!
Tyvärr så har jag alla bilder och filmer på honom på min gamla dator, och den går inte att starta, så.. 

Men Mirabelle var också en en av mina första sköthästar. En fjording f. 98, super snäll tjej! Jag och en kompis började sköta henne men sen tröttnade hon och då hade jag henne själv. Det var verkligen underbart att vara hos henne, har nog aldrig träffat en snällare häst. Red henne jätte mycket också, hade aldrig några problem med henne, hon var verkligen en perfekt nybörjar ponny!
Älskade verkligen henne, och det gör jag fortfarande. Men tyvärr såldes hon, ingen aning om vart hon är nu.. 

Sista bilden är Mirabelles föl, Miranda. ♥


Är verkligen sämst kvalite på filmen, men aja.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, sökte på skoj på Mirabelle på nätet och hittade din blogg, Mirabelle står på Åland nu hos mig och har det jättebra :)
Mvh Elin Öhman

2013-05-11 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0