Måste man höra till 1 grupp?

Jag är så trött på hästsporten/folket nu. Att det känns som om det finns regler om vilken gren man ska tillhöra. att man inte får stå för det man känner för, utan istället blir påhoppad och bestämd i vilken grupp man ska tillhöra. och att det då har skrivits om hur man ska vara för att till höra gruppen (grupp=dressyryttare, hoppryttare med flera) och det är inget positivt som har skrivits utan "alla är besserwissrar" eller "de klagar bara och letar fel". det är bara så urlöjligt att skriva så, att man bara kan sitta och dela upp folk i grupper och sen trycka ner dem bara för att de tycker på ett vist sätt.

jag blir så arg, trött och ledsen att det ska behöva va såhär. att inte alla ska bli accepterad utav andra böra för att man gör på ett annat sätt. och att man INTE får tillhöra två grupper utan antingen e man det ena eller det andra men absolut inte båda för det är emot reglerna. Då jag får rätt mycket negativt då jag är intresserad av både dressyr och NH. att jag då måste tillhöra en grupp. och då väljs jag till att höra NH gruppen för de är mindre dugliga än de i dressyr gruppen. och då är det inte jag som väljer gruppen utan andra. Men hallå! jag bestämmer väll hur jag vill va. eller?????

det är nästan lite rasistiskt att hålla på såhär! att dela upp bara för man gör olika. så detta kanske är en nyhet för er MEN vi håller alla på med samma sak, juste HÄSTAR, och sen har man valt att arbeta på lika sätt men det är fortfarande hästar som håller på med!

men det ska ni veta, det finns INGEN som kan bestämma vad jag, du eller någon annan ska få va. utan det är det som känns rätt för en. är det som man ska va! så lägg ner om ni tror att ni kan bestämma hur man ska va!

som det här som jag hittade på @halvblodssnobbs dv
"Till alla NH nördar.
Varför kan inte ni hålla på med riktig och framförallt normal hästhållning? Tänk på att då slipper ni att bli både ihjälslagna av er häst,smutskastade och utskrattade av oss andra =D"

vet inte om det är på skämt eller allvar. men jag tycker inte det är okej att skriva så! att man blir utskrattad och mobbad bara för att man håller på med något annat! Det är hemskt oavsett om det är på skämt eller allvar så är det idioti att skriva såhär. det kan påverka så otroligt mycket på vissa och det är inte okej att göra ett skämt utav andra!

Vad tycker ni? tycker ni att det känns såhär? :D



Texten är skriven av Lovisa , men visst är det helt sant? Jag tycker att det var mer på det här sättet förra året, speciellt med "nh-människorna". T.ex att om man var s.k nh-människa så fick man absolut inte rida med sadel och träns och hoppa och tävla och rida dressyr och allt annat, utan man skulle bara rida ut utan utrustning typ och annars så var man ingen nh-människa.

/anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0