arg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14395168.ab
http://svtplay.se/v/2715735/svansklipp

Många av er har förmodligen redan läst det där, men jag blir så himla arg! Jag förstår verkligen inte hur man kan komma på tanken, att klippa av några stackars oskyliga hästars man och svans?! Vart ifrån får man ens tanken? Enligt mig låter det som att någon vill förstöra för dom, eftersom att hästarna som drabbats var alla framgångsrika dressyr hästar som tävlar på hög nivå. Men det är väl inte hästarnas fel? Dom har ju inte gjort någonting! Och varför ska man förstöra för någon som har kämpat så himla myckt, för att nå deras mål? Alltså det är bara så sjukt, att man ens har hjärta till det..
Det kommer ta lång tid innan svansarna växer ut, och snart är det sommar och då behöver dom svansarna för att ta bort flugor, bromsar m.m. Det är fan djurplågeri det dom gjort, helt jävla vansinnigt. 
Och för snart ett år sedan hände en liknade händelse i ett stall här i närheten, någon eller några hade gått in i hagen på natten och klippt av svansarna och manen på två hästar och även tagit deras grimmor och flughuvor. Blir så himla arg, och ledsen faktiskt. Många hästar, och även andra djur, utsätts för djurplågeri dagligen. VARFÖR? Det är så sjukt! Stackars oskyldiga djur, som inte kan göra någonting, det är verkligen inte rättvist. Alla dom som behandlar djur illa, skulle jag vilja straffa så jävla hårt. 

Vad är eran syn och åsikt på detta?

/En arg Disa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0